به گزارش روابطعمومی سازمان امور اجتماعی کشور، معاون وزیر کشور در این نشست تخصصی، با تأکید بر اهمیت همکاری هوشمندانه همه ذینفعان در حمایت از برنامههای تحولآفرین آموزش و پرورش گفت: پایداری تحول آموزشی زمانی محقق میشود که همه ذینفعان، از معلمان و مدیران تا خانوادهها و نهادهای محلی، در مسیر تقویت توانمندی معلمان، پاسخگویی به نیازهای واقعی مدارس و برنامهریزی هدفمند برای توسعه مهارتها همراه و هممسیر باشند؛ این رویکرد به نتایج ملموس، مثبت و پایدار منجر خواهد شد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، با تاکید بر فراهمسازی ابزارهای لازم برای تقویت همکاری میان مدرسه و خانه تأکید کرد: موضوع مصون سازی و آمادگی در برابر آسیب ها در مدارس و بین دانش آموزان نیازمند تعامل سازنده بین خانواده و مدرسه است .
معاون وزیر کشور با بیان نتایج آخرین پیمایش سرمایه اجتماعی گفت: شناسایی دقیق آسیبها، آموزش هدفمند والدین و ارتقای مهارتهای پیشگیری در مدارس تأکید باید در اولویت نظام مدیریت مدارس قرار بگیرد.
وی با اشاره به این که وجود آسیب اجتماعی به ویژه آسیب های نوپدید دغدغه مشترک دولت ها است و مختص به یک یا چند کشور نیست تصریح کرد: آسیب شناسی، علت یایی و مداخله علمی در کنار همکاری همهجانبه دستگاهها با آموزش و پرورش شرط اصلی مدیریت و کاهش آسیبهای اجتماعی در محیطهای آموزشی است.
معاون وزیر با اشاره به افزایش آسیبهای نوپدید در جهان گفت: کشورهایی که سالها خانواده را نادیده گرفتند، اکنون بهطور جدی برای تحکیم بنیان خانواده و تقویت نقش مادر و پدر برنامهریزی میکنند.
بطحائی با انتقاد از واگذاری مسئولیتهای تربیتی خانواده به مدرسه اظهار داشت: آموزش و پرورش امروز بار خانواده را هم به دوش میکشد، درحالیکه خانواده تا حد زیادی سهم خود را رها کرده است باید در این خصوص تلاش کرد محیط خانواده به کمک آموزش و پرورش بیاید.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این که بابد کلیه برنامه ریزی ها و طرح ها در حوزه مصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب ها براساس نیاز واقعی مدرسه و مناطق آموزش و پرورش باشد گفت: با حمایت های خوبی که از طرح نماد شده است باید شاهد اثر بخشی آن در مدارس در حوزه توانمند سازی، آگاهی بخشی و کاهش آسیب ها در مدارس باشیم.
پایان/
نظر شما